راه اندازی نمایشگاه

ایده نخستین

ایده نخستین برگزاری نمایشگاه و کارگاه آموزشی جشن تکلیف از سوی حجت السلام و المسلمین آقای مهدی نیلی پور مطرح شد و علّت شکل گیری چنین ایده ای ، تجربه موفق برگزاری نمایشگاه تجسمی معرفتی قبلی با عنوان ” والشمس ” در موضوع مهدویت بود .

مرحله اول

تشکیل اتاق فکر
در مرحله اول و به دنبال طرح این ایده ، اتاق فکر ایده پردازی بنیاد مهدویت و آینده پژوهی با مشارکت سه تیم محتوایی و هنری و فنی شکل گرفت تا با توجه به روحیه نیازمندی ها ، فرصت ها و آسیب های سنی نوجوانان و جوانان نمایشگاهی معرفتی دینی تعریف شود و به دنبال آن بیش از ۲۵ جلسه ، به عنوان هیأت اندیشه ورز با دعوت از کارشناسان تربیتی و تبادل نظر و استفاده از راهکار بارش فکری تشکیل شد.

مرحله دوم

تدوین سیر نمایشگاهی
در مرحله دوم و با جمع بندی تجربیات نظرات راهگشای کارشناسان تربیتی و تیم محتوایی ، سیر نمایشگاه با در نظر گرفتن موضوعاتی چون : انسان شناسی ، خداشناسی ، اصول دین ، فروع دین ، راهنما شناسی و معاد شناسی پانزده غرفه تعریف شد.

مرحله سوم

طراحی پلان نمایشگاه
در مرحله سوم پلان اصلی غرفه ها با توجه به مساحت موجود و ابعاد مورد نیاز هر غرفه از شوی مهندسین طراح ، طراحی شد.

مرحله چهارم

طراحی محتوای غرفه ها
در مرحله چهارم و پس از تصویب سیر و تعداد غرفه ها ، محتوای هر غرفه و روش هنری عرضه مطالب در هر غرفه بررسی شده و به تصویب رسید .

مرحله پنجم

طراحی هنری و ساخت غرفه ها
در مرحله پنجم اسکلت و سازه غرفه ها ساخته و امکانات لازم برای تکمیل و نازک کاری هر غرفه فراهم شد و سه تیم محتوایی ، هنری وقتی به صورت همزمان  و با همفکری مشغول کار شدند و به لطف خداوند و عنایات امام زمان ع در بازه زمانی حدود یکسال ، نمایشگاه و کارگاه آموزشی جشن تکلیف با عنوان ” چراغ راهنما” به بهره  برداری رسید.